Hlavní témata konference Počítač ve škole 2019

Rámcový program konference Počítač ve škole 2019

Úvodní den konference Počítač ve škole probíhá tradičně ve velkém sále, kde vás zejména zvaní přednášející seznamují s aktuálními novinkami a trendy v oblasti využití ICT ve výuce. 

Každý ročník konference Počítač ve škole je spojen s hlavními tématy, pro letošní rok jsme zvolili následující čtyři:

 

Algoritmizace a robotika

  • Roboti ve škole – jak využít robotické stavebnice pro podporu výuky?
  • Algoritmizace – na papíře, tabletu či desktopu?
  • Programování – jaké změny přinese nová verze RVP informatiky?
  • Soutěže – kde a jak mohou žáci prezentovat své dovednosti?

Informační a vzdělávací portály škol

  • E-podpora vzdělávání – kam míří Moodle, Google Classroom či Microsoft Teams?
  • Digitální portfolio – jak budovat a kam ukládat výstupy žáků?
  • Informační systémy škol – jak si poradit se školní agendou?
  • Weby škol – vyplatí se v době sociálních sítí budovat školní web?

Mapování s podporou ICT

  • GIS – jak na tvorbu map v přírodovědných i humanitních předmětech?
  • DPZ – jak využít letecké a družicové snímky ve výuce?
  • Geoportály – kde hledat tematické mapy a jak je využít ve výuce?
  • Mobilní aplikace – může mobilní telefon pomoci při sběru, analýze a vizualizaci dat?

Multimédia ve škole

  • Zdroje – kde hledat a jak využít výuková videa?
  • Youtubeři – jak na scénář, natáčení a tvorbu výukového videa?
  • Počítačová grafika – které nástroje využít při práci s bitmapovou a rastrovou grafikou?
  • Umění – jak integrovat ICT do hudební a výtvarné výchovy?

 

Přednášky a praktické workshopy

Převážná část konferenčního času během druhého a třetího dne konference bude věnována přednáškám workshopům, v nichž vás budou kolegové z řad učitelů základních, středních i vysokých škol seznamovat s různými možnostmi využívání digitálních technologií ve výuce. Do programu budou zahrnuty ukázky využití ve všech vzdělávacích oblastech RVP. Vystoupí také zástupci výrobců softwaru a počítačové techniky.

Co nabídneme na workshopech?

  • aplikace pro mobilní zařízení využitelné ve výuce přírodovědných, technických i humanitních předmětů
  • cloudová řešení pro školní výuku i osobní agendu
  • e-učebnice pro interaktivní tabuli, počítač i tablet
  • ukázky 3D tisku a jeho možnosti využití ve výuce
  • kancelářské i multimediální aplikace v praktických ukázkách
  • pokusy s experimentálními systémy pro výuku přírodních věd
  • ukázky využití robotických stavebnic
  • programování desktopových i mobilních aplikací
  • rady pro vybavení a nastavení školní wi-fi